Preview

Agrarian Economics

Advanced search

The study of consumers of snack products on the basis of the marketing approach

Abstract

The results of marketing research of consumers of snack products of the Republic of Belarus, the Russian Federation and the Republic of Kazakhstan have been presented in this article. Factors that influence the purchasing behavior of consumers have been identified snacks. The main distribution channels for snack products have been analyzed.

About the Authors

Alexander Shpak
Institute for System Research in Agroindustrial Complex of the National Academy of Sciences of Belarus
Belarus


Natallia Kireyenko
Institute for System Research in Agroindustrial Complex of the National Academy of Sciences of Belarus
Belarus


Liudmila Verokha
Institute for System Research in Agroindustrial Complex of the National Academy of Sciences of Belarus
Belarus


Svetlana Mitskevich
Institute for System Research in Agroindustrial Complex of the National Academy of Sciences of Belarus
Belarus


Vladimir Talayko
KPUP "Minskkhlebprom"
Belarus


References

1. Киреенко, Н. В. Система сбыта продукции в АПК на основании маркетингового подхода: теория, методология, практика: в 2 ч. / Н. В. Киреенко; под ред. В. Г. Гусакова. - Минск: Институт системных исследований в АПК НАН Беларуси, 2015. - Ч. 1. - 265 с.

2. Маркетинг в системе управления малых и средних предприятий: монография / Н. В. Киреенко [и др.]; под ред. Н. В. Киреенко. - Минск: Мисанта, 2015. - 218 с.

3. Розничная и оптовая торговля, общественное питание в Республике Беларусь: стат. сб. / Нац. стат. комитет Респ. Беларусь. - Минск, 2015. - 229 с.

4. Статистический ежегодник 2015: стат. сб. / Нац. стат. комитет Респ. Беларусь. - Минск, 2015. - 524 с.

5. Быстро-быстро-быстро, сами-сами-сами.. Обзор российского рынка снэков // Российский продовольственный рынок [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.foodmarket.spb.ru/archive.php?year=2014&number=140&article=1929. - Дата доступа: 03.02.2016.

6. Маркетинговое исследование потребителей чипсов // Количественные маркетинговые исследования потребителей [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.fdfgroup.ru/?id=264. - Дата доступа: 04.08.2016.

7. Обзор казахских рынков. Характеристика рынка чипсов. // КОМКОН-2 Евразия [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.comcon-2.kz/publ_market/issm_000042.php/. - Дата доступа: 03.08.2016.

8. Отчет по результатам мониторинга потребления чипсов ПОДО «Онега» [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.onega.by/- Дата доступа: 03.02.2016.

9. Топ-20 торговых сетей Беларуси // TUT.BY [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://news.tut.by/ economics/484077.html. - Дата доступа: 09.02.2016.


Review

For citations:


Shpak A., Kireyenko N., Verokha L., Mitskevich S., Talayko V. The study of consumers of snack products on the basis of the marketing approach. Agrarian Economics. 2016;(12):35-42. (In Russ.)

Views: 241


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-9806 (Print)