Preview

Agrarian Economics

Advanced search

Methods of substantiation of prices sale of meat product depending on its quality

Abstract

Increased competition in the food market dictates the need for enterprises to improve the quality of products. In article the technique of justification of the selling price of meat production depending on its quality is offered. The improved economic and mathematical model of the program of development of the processing enterprise, allows proving rational use of raw materials, to carry out optimization of volumes of production and realization of production for the purpose of increase of final results of managing on the basis of growth of quality and competitiveness of production.

About the Authors

Anatoly Sajganov
Institute of System Studies in the Agroindustrial Complex of the National Academy of Sciences of Belarus
Belarus


Ivan Shafranski
Belarusian State Academy of Agriculture
Belarus


References

1. Быков, в. а. Управление конкурентоспособностью: учеб. пособие / в. а. быков, е. и. комаров. - м.: РиоР: инфРа-м, 2013. - 276 с.

2. Методы менеджмента качества. методология управления риском стандартизации / П. с. серенков [и др.]. - минск: новое знание; м.: инфРа-м, 2014. - 256 с.

3. Качество и конкурентоспособность продукции: сущность, значение, показатели и методы определения [Электронный ресурс] // тутата.ru. - Режим доступа: http://tutata.ru/274. - Дата доступа: 17.01.2016.

4. Чепурной, и. П. конкурентоспособность продовольственных товаров: учебное пособие. 2-е изд., перераб. и доп. / и. П. чепурной. - м.: итк Дашков и к, 2005. - 120 с.

5. Бурцева, т. а. стратегическое планирование деятельности мясоперерабатывающих предприятий аПк: монография / т. а. бурцева, а. в. сысолятин, н. в. никонова. - киров: вятская гсха, 2011. - 180 с.

6. Дурович, а. качество как стратегический потенциал конкурентоспособности товаров / а. Дурович // финансы, учет, аудит. - 1995. - № 9. - с. 19-20.

7. Лифиц, и. м. конкурентоспособность товаров и услуг: учебник для бакалавров / и. м. лифиц. - 3-е изд. перераб. и доп. - м.: Юрайт, 2016. - 437 с.

8. Минько, Э. в. качество и конкурентоспособность / Э. в. минько, м. л. кричевский. - сПб: Питер, 2004. - 268 с.

9. Фрейдина, е. в. Управление качеством: учеб. пособие / е. в. фрейдина. - 2-е изд., стер. - м.: омега-л, 2013. - 189 с.


Review

For citations:


Sajganov A., Shafranski I. Methods of substantiation of prices sale of meat product depending on its quality. Agrarian Economics. 2018;(9):23-31. (In Russ.)

Views: 200


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-9806 (Print)