Preview

Agrarian Economics

Advanced search

Marketing issues at the companies of the food industry and the way of their solutions on the example of the Republic of Armenia

Abstract

Article is devoted to the analysis of the current situation of marketing in the food industry of the Republic of Armenia and also to studying of the existing problems which interfere with development of the sector. In the article is considered the essence of introduction of advanced technologies in marketing processes of the enterprises and it is presented the existing problems in RA and possible ways of solving those problems.

About the Author

Levon Khachatryan
European Educational Regional Academy
Belarus


References

1. Менеджмент в пищевой промышленности [Электронный ресурс] / е. Б. гаффорова [и др.] // издательство «академия естествознания». - 2011. - Режим доступа: https://www.monographies.ru/ru/book/view?id=128. - Дата доступа: 10.12.2017.

2. Особенности формирования стратегий развития предприятий пищевой промышленности [Электронный ресурс] / н. в. Покрашинская // научный журнал ниУ итмо. сер. «Экономика и экологический менеджмент», 2014, № 2. - Режим доступа: http://economics.ihbt.ifmo.ru/file/article/11095.pdf. - Дата доступа: 10.12.2017.

3. Переход на принципы открытых инноваций в пищевой промышленности [Электронный ресурс] / и. с. мин- ко, л. и. шамина // научный журнал сПб ниУ итмо, 2012. - № 1. - Режим доступа: http://economics.ihbt.ifmo.ru/ru/ article/6801/article_6801.htm. - Дата доступа: 10.11.2017.

4. Principles of marketing / F. Kotler [et al.] 4-th European ed. - Pearson Education Limited, 2005. - 954 p.

5. Минко, и. с. маркетинг в пищевой промышленности: учеб. пособие / и. с. минко. - сПб.: сПб гУниПт, 2005. - 111 с.

6. Зюзина, н. н. сегментация потребителей / н. н. зюзина // Экономика и социум. - 2016. - № 12 (31). - Ч. 1. - 1683 с.

7. PR Club Business Daily, тенденции маркетинга предприятий пищевой промышленности в 2017 году / [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://prclub.spb.ru/2017/08/30/foodtrends/. - Дата доступа: 10.12.2017.

8. Туралина, а. г. инновационный аутсорсинг как фактор повышения конкурентоспособности компании в условиях глобализации мировой экономики / а. г. туралина // конкурентоспособность национальных экономик и регионов в контексте глобальных вызовов мировой экономики: монография / Южный федеральный университет; под ред. т. в. ворониной. - Ростов-на-Дону: изд-во Южного фед. ун-та, 2016. - 346 с.


Review

For citations:


Khachatryan L. Marketing issues at the companies of the food industry and the way of their solutions on the example of the Republic of Armenia. Agrarian Economics. 2018;(5):66-72. (In Russ.)

Views: 199


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-9806 (Print)