Preview

Agrarian Economics

Advanced search

Dairy products market: from trade mark to brand

Abstract

The authors analyzed portfolios of Belarusian brands of dairy products, defined the criteria for determining the brand. Also in article the peculiarities of the formation and development of brand relations in Belarus were revealed.

About the Authors

Elena Karpenko
Belarusian State University
Belarus


Valery Karpenko
Belarusian State Agrarian Technical University
Belarus


Valeriya Sukhotskaya
Belarusian State Agrarian Technical University
Belarus


References

1. Карпенко, Е. М. Методика оценки конкурентоспособности перерабатывающих предприятий (на примере молочной отрасли Республики Беларусь) /Е. М, Карпенко, В. И. Карпенко, В. С. Сухоцкая // Продовольственные ресурсы: проблемы и перспективы: материалы II международной научно-практ. конф., Киев, 11 ноября 2014 г. / ИПР НААН украины; редкол.: Н. П. Сычевский [и др.]. - Киев, 2014. - с. 22-25.

2. Быков, И. А. Технология брэндинга [Электронный ресурс]. - 2017. - Режим доступа: http://tm2brand.narod.ru/ brand-management.html. - Дата доступа: 15.03.2017.

3. Карпенко, Е. М. Оптимизация затрат на брэндинг молокоперерабатывающих предприятий Республики Беларусь / Е. М. Карпенко, В. С. Сухоцкая // Интеллектуальный потенциал ХХI века: вклад молодых ученых в развитие аграрной науки: материалы международной научно-практ. конф. молодых ученых; Алматы, 4-5 июня 2015 г. / Казнау; ред.: Т. И. Есполова [и др.]. - Алматы, 2015. - с. 343.

4. Райс, Э. Маркетинговые войны / Э. Райс, Дж. траут. - сПб.: Питер, 2014. - 304 с.

5. Чернатони, Л. Брэндинг. Как создать мощный брэнд / Л. Чернатони, М. Макдональд. - М.: Юнити-Дана, 2013. - 559 с.

6. Черрингтон, М. Незримые ценности брэнда / М. Шеррингтон. - М.: Вершина, 2015. - 312 с.


Review

For citations:


Karpenko E., Karpenko V., Sukhotskaya V. Dairy products market: from trade mark to brand. Agrarian Economics. 2017;(10):10-15. (In Russ.)

Views: 191


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-9806 (Print)