Preview

Agrarian Economics

Advanced search

Monitoring the processes of the organization's quality management system

Abstract

Monitoring processes of the quality management system ensures the production of products that meet the requirements of consumers. To maintain the quality management system in working condition, it is necessary to constantly improve its effectiveness. Monitoring the processes of this system allows for a more accurate assessment of the current economic situation, monitoring and forecasting the dynamics and trends of the company's financial and economic activities. In this connection it is necessary: to determine the operations related to monitoring, their sequence and interaction; establish criteria and use methods that ensure effective process management; ensure that information and resources are available to support the relevant processes; monitor, measure, analyze processes where possible; take the necessary measures to achieve the planned results and their constant improvement. Monitoring the processes of the quality management system allows: improve the quality of analysis and forecast processes at the sectoral and local levels; timely respond to emerging inconsistencies; to offer the most reasoned solutions to the emerging social and economic problems to the state administration bodies.

About the Authors

Sergey Osnovin
Belarusian State Agrarian Technical University
Belarus


Victor Osnovin
Belarusian State Agrarian Technical University
Belarus


Larisa Osnovina
Belarusian State Agrarian Technical University
Belarus


Natalya Maltsevich
Belarusian State Economic University
Belarus


References

1. Деминг, У. Э. Выход из кризиса: новая парадигма управления людьми, системами и процессами / У. Э. Деминг. - М.: Полимер, 2011. - 418 с.

2. Джуран, Дж. М. Качество и прибыль // Дж. М. Джуран. - М: Издательство стандартов, 1970. - 198 с.

3. Исикава, К. Японские методы управления качеством / К. Исикава. - М.: Экономика, 1988. - 208 с.

4. Филипп, Б. К. Качество и я. Жизнь бизнеса в Америке / Б. К. Филипп. - М.: Стандарты и качество. - 2003. - 264 с.

5. Тагути, Г. Оптимальное проектирование как техника качества / Г. Тагути // Методы менеджмента качества. - 2003. - № 9. - С. 14-17.

6. Фейгенбаум, А. Контроль качества продукции / А. Фейгенбаум. - М.: Экономика, - 1986. - 470 с.

7. Харрингтон, Дж. Х. Управление качеством в американских корпорациях / Дж. Х. Харрингтон. - М.: Экономика. - 1990. - 272 с.

8. Shewhart, W. A. Statistical method from the viewpoint of quality control / W. A. Shewhart. - Washington: The Graduate School, the Department of Agriculture, 1939. - 155 р.

9. Окрепилов, В. В. Управление качеством: учебник для вузов / В. В. Окрепилов. - 3-е изд., доп. и перераб. - СПб.: Наука, 2000. - 911 с.

10. Шоттмиллер, Дж. Затраты на качество стимулируют процессы непрерывного совершенствования / Дж. Шоттмиллер // Методы менеджмента качества. - 2003. - № 2. - С. 4-9.

11. Адлер, Ю. П. Экономика качества как система / Ю. П. Адлер, С. Е. Щепетова. - М.: Стандарты и качество, 2009. - 302 с.

12. Версан, В. Г. Интеграция управления качеством продукции: новые возможности / В. Г. Версан. - М.: Всероссийский научно-исследовательский институт сертификации, 1994. - 218 с.


Review

For citations:


Osnovin S., Osnovin V., Osnovina L., Maltsevich N. Monitoring the processes of the organization's quality management system. Agrarian Economics. 2017;(5):24-30. (In Russ.)

Views: 197


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-9806 (Print)