Preview

Agrarian Economics

Advanced search

The mechanism of marketing support of national subjects of the vegetable market

https://doi.org/10.29235/1818-9806-2022-11-71-77

Abstract

A mechanism for marketing support of national subjects of the vegetable market has been developed, which includes a set of regulatory, institutional, marketing and infrastructural conditions to ensure economic relations between market operators. A set of measures to unite producers and processors of vegetables, as well as organizations of trade, transport, logistics, warehousing, packaging at the interstate, national, regional and local levels is substantiated. It is proposed to create a public association “National Vegetable Growers” as a non-profit organization, whose activities will be aimed at providing information and consulting, marketing, representative and educational services.

About the Authors

N. Kireyenka
Institute for Advanced Studies and Retraining of Agrarian and Industrial Complexes of the Belarusian State Agrarian Technical University
Belarus

Kireyenka Natallia V. – Head of the Department of Innovative Development of the Agroindustrial Complex, Doctor of Economic Sciences, Professor

Minsk



M. Arnatovich
LLC “FinansMarket”
Belarus

Arnatovich Mihalina A. – Business Analyst, Master of Economic Sciences

Minsk



References

1. Академия рынка: маркетинг / А. Дайан [и др.]; пер. с фр. – М.: Экономика, 1993. – 572 с.

2. Дихтль, Е. Практический маркетинг: учеб. пособие / Е. Дихтль, Х. Хершген; пер. с нем. А. М. Макарова; под ред. И. С. Минко. – М.: Высш. шк., 1995. – 255 с.

3. Дорошев, В. И. Особенности эффективной маркетинговой деятельности / В. И. Дорошев // Маркетинг успеха. – 2001. – № 3. – С. 83–100.

4. Дурович, А. П. Маркетинг в предпринимательской деятельности / А. П. Дурович. – Минск: Финансы, учет, аудит, 1997. – 464 с.

5. Клюкач, В. А. Маркетинг в агропромышленном комплексе / В. А. Клюкач, Д. А. Логинов. – М.: Колос, 2010. – 254 с.

6. Колз, Р. Л. Маркетинг сельскохозяйственной продукции: пер. с англ. / Р. Л. Колз, Д. Н. Ул. – 8-е изд. – М.: Колос, 2000. – 512 с.

7. Маркетинг в системе управления малых и средних предприятий: монография / Н. В. Киреенко [и др.]; под ред. Н. В. Киреенко. – Минск: Мисанта, 2015. – 212 с.

8. Организация системы сбыта сельскохозяйственной продукции: учеб. пособие / З. М. Ильина [и др.]. – Минск: БГЭУ, 2001. – 180 с.

9. Управление в АПК / Ю. Б. Королев [и др.]; под ред. Ю. Б. Королева. – М.: Колос, 2002. – 376 с.

10. Киреенко, Н. В. Система сбыта продукции АПК на основе маркетингового подхода: теория, методология, практика: в 2 ч. / Н. В. Киреенко; под ред. В. Г. Гусакова. – Минск: Ин-т систем. исслед. в АПК НАН Беларуси, 2015. – Ч. 1. – 267 с.

11. Киреенко, Н. Тенденции, проблемы и перспективы развития системы управления международным маркетингом в АПК Республики Беларусь / Н. Киреенко, М. Арнатович // Аграр. экономика. – 2018. – № 7. – С. 29–39.

12. Арнатович, М. А. Методический подход по проведению маркетинговой оценки уровня привлекательности рынка (сегмента) овощной продукции / М. А. Арнатович // Повышение эффективности крупнотоварного производства и предпринимательства в новых условиях хозяйствования: материалы XIV Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 65-летию Ин-та систем. исслед. в АПК НАН Беларуси, Минск, 14–15 окт. 2021 г. / под ред. В. Г. Гусакова. – Минск: Ин-т систем. исслед. в АПК НАН Беларуси, 2022. – С. 26–29.


Review

For citations:


Kireyenka N., Arnatovich M. The mechanism of marketing support of national subjects of the vegetable market. Agrarian Economics. 2022;(11):71-77. (In Russ.) https://doi.org/10.29235/1818-9806-2022-11-71-77

Views: 184


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-9806 (Print)