Preview

Agrarian Economics

Advanced search

Production and sales activity JSC "Babushkina krynka"

Abstract

Dairy subcomplex is one of the most important elements of the product structure of the Belarusian agro-industrial complex, due to the social importance of its products. The economic value of a dairy subcomplex of agricultural organizations is that it provides a stable and uniform-receipts of revenue for the year contributes to the rational use of labor resources, smoothes out seasonal labor use. For the dairy companies to develop and implement effective and efficient management of the supply activity is the basis for its sustainable development. Management decisions in the field of sales are today one of the most important and complex areas of management, contributing to a more rational organization of product distribution. In conditions of market relations, the survival and success of any producers determined by the level of organization in the areas of sales and production. The primary is the sales, and the secondary - manufacturing activity.

About the Author

Olesia Starchenkova
Belarusian State Agricultural Academy
Belarus


References

1. Внешняя торговля Республики Беларусь: стат. сб. / Нац. стат. ком. Респ. Беларусь. - Минск: Информационно-вычислительный центр Национального статистического комитета Республики Беларусь, 2015. - 321 с.

2. Гусаков, В. Г. Экономика предприятий и отраслей АПК: учебное пособие / В. Г. Гусаков. - Минск: БГЭУ, 2008. - 574 с.

3. Киреенко, Н. В. Система сбыта продукции АПК на основе маркетингового подхода: теория, методология, практика / Н. В. Киреенко, под ред. В. Г. Гусакова. - Минск: Институт системных исследований в АПК НАН Беларуси, 2015. - 267 с.

4. Киреенко, Н. Рекламный рынок Беларуси и направления его развития / Н. Киреенко, С. Мицкевич // Аграрная экономика. - 2015. - № 5. - С. 23.

5. Киреенко, Н. В. Аудио- и видеореклама: учебное пособие / Н. В. Киреенко, С. М. Мицкевич. - Минск: Мисанта, 2015. - 211 с.

6. Лещиловский, П. В. Экономика предприятий и отраслей АПК: практикум / П. В. Лещиловский, В. С. Чеканов. - Минск: БГЭУ, 2009. - 213 с.

7. Обухович, В. С. Агропромышленная интеграция как надежная основа инновационного развития молочнопродуктового подкомплекса АПК: монография / В. С. Обухович, С. В. Голос. - Горки, 2013. - 190 с.

8. Официальный сайт ОАО «Бабушкина крынка» [Электронный ресурс]. - 2016. - Режим доступа: http:// www.babushkina.by. - Дата доступа: 18.02.2016.

9. Стариков, В. А. Стратегический маркетинг. Политика товародвижения / В. А. Стариков. - Минск: Издательство Минского института управления, 2006. - 439 с.

10. Сельское хозяйство Республики Беларусь: стат. сб. / Нац. стат. ком. Респ. Беларусь. - Минск, 2015. - 371 с.

11. Статотчетность / Головной информационно-вычислительный центр Минсельхозпрода [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.givc.by/?q=buh_update. - Дата доступа: 10.03.2016.


Review

For citations:


Starchenkova O. Production and sales activity JSC "Babushkina krynka". Agrarian Economics. 2016;(8):50-55. (In Russ.)

Views: 284


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-9806 (Print)