Preview

Agrarian Economics

Advanced search

Practical aspects of the marketing analysis at research of the market (on the example of snack products)

Abstract

The results of market research of status and trends of the market development of snack products of the Republic of Belarus have been presented in this article. Features of the competitive environment has been considered, foreign trade analysis extrusion snacks and Donuts products has been conducted evaluation of the functioning of the market as the main segment of the Belarusian export has given consumers of snacks and their structure and preferences has been studied. Forecast of market development of the Republic of Belarus for snack products from 2016 to 2020 has been developed.

About the Authors

Alexander Shpak
Institute for System Research in Agroindustrial Complex of the National Academy of Sciences of Belarus
Belarus


Natallia Kireyenko
Institute for System Research in Agroindustrial Complex of the National Academy of Sciences of Belarus
Belarus


Liudmila Viarokha
Institute for System Research in Agroindustrial Complex of the National Academy of Sciences of Belarus
Belarus


Svetlana Mitskevich
Institute for System Research in Agroindustrial Complex of the National Academy of Sciences of Belarus
Belarus


Vladimir Talayko
KPUP "Minskkhlebprom"
Belarus


References

1. Итоги развития белорусского ритейла в 2015 году [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://belretail.by/news/. - Дата доступа: 25.03.2016.

2. Киреенко, Н. В. Аудио- и видеореклама: учебник / Н. В. Киреенко, С. М. Мицкевич. - Минск: Мисанта, 2014. - 172 с.

3. Киреенко, Н. В. Развитие рынка маркетинговых исследований в Республике Беларусь / Н. В. Киреенко // Вчені записки Університету «КРОК» / Ун-т економіки та права «КРОК». - Вип. 1 (1997). - Вип. 28: у 2-х т. - Киев, 2011. - Т. 1. - С. 45-52.

4. Ламбен, Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива / Ж.-Ж. Ламбен; пер. с франц. - СПб.: Наука, 1996. - 589 с.

5. Маркетинг в системе управления малых и средних предприятий: монография / Н. В. Киреенко [и др.]; под ред. Н. В. Киреенко. - Минск: Мисанта, 2015. - 218 с.

6. ОАО «Берестейский пекарь». Каталог [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://bhp.by/catalog/. - Дата доступа: 04.11.2015.

7. ОАО «Булочно-кондитерская компания «Домочай». Каталог [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://domochay.by/catalogue/. - Дата доступа: 04.11.2015.

8. ОАО «Витебскхлебпром». Продукция [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://vhp.by/node/346/. - Дата доступа: 04.11.2015.

9. ОАО «Гомельхлебпром». Сухарно-бараночные изделия [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.gomelhlebprom.by/catalog/suharno-baranochnye/. - Дата доступа: 16.11.2015.

10. ОАО «Кондитерская фабрика «БЕЛОГОРЬЕ». Кондитерские изделия [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.belogorye-pk.ru/. - Дата доступа: 10.11.2015.

11. ОАО «Кондитерская фабрика «Слодыч». Продукция [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.slodych.by/products/. - Дата доступа: 12.11.2015.

12. ОАО «Пищекомбинат «Бежицкий». Продукция [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.bpkom.ru/products/. - Дата доступа: 10.11.2015.

13. ООО «Талань-М». Продукция [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.talanm.by/for_partners/products/. - Дата доступа: 10.11.2015.

14. ПОДО «Онега». Ассортимент [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.onega.by/assortment/. - Дата доступа: 12.11.2015.

15. Розничная и оптовая торговля, общественное питание в Республике Беларусь: стат. сб. / Нац. стат. комитет Респ. Беларусь. - Минск, 2015. - 229 с.

16. Филиал «Жодинский хлебозавод» ОАО «Борисовхлебпром». Продукция [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://zhodinohleb.by/catalog/. - Дата доступа: 16.11.2015.

17. ЧПУП «Златогор» [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://zlatogor.by/.- Дата доступа: 16.11.2015.


Review

For citations:


Shpak A., Kireyenko N., Viarokha L., Mitskevich S., Talayko V. Practical aspects of the marketing analysis at research of the market (on the example of snack products). Agrarian Economics. 2016;(8):34-49. (In Russ.)

Views: 222


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-9806 (Print)