The production and marketing potential of meat poultry farming and ways to improve it
https://doi.org/10.29235/1818-9806-2021-8-87-94
Abstract
This article examines the state and priority directions of development of poultry meat production, a strategy for improving the production and sales activities of poultry meat organizations is developed, measures to increase the production and sales potential of industry enterprises are proposed and their economic justification is given.
About the Authors
I. KontrovskayaBelarus
Kontrovskaya Inga Arkadievna – Associate Professor of the Department of Accounting, Analysis and Audit, Candidate of Agricultural Sciences, Associate Professor
Minsk
A. Zhuk
Belarus
Zhuk Alina Alexandrovna – Magistrant
Minsk
References
1. Государственная программа «Аграрный бизнес» на 2021–2025 годы [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://pravo.by/upload/docs/op/C22100059_1612904400.pdf. – Дата доступа: 22.06.2021.
2. Крапивина, Л. Белорусское птицеводство: объемы, структура и проблемы [Электронный ресурс] / Л. Крапивина // Белорус. сел. хоз-во. – Режим доступа: http://agriculture.by/news/apkbelarusi/belorusskoe-pticevodstvo-obemy-struktura-i-problemy. – Дата доступа: 20.03.2018.
3. Соколов, Н. А. Инновационно-технологическое развитие мясного птицеводства в условиях импортозамещения [Электронный ресурс] / Н. А. Соколов, А. А. Кузьмицкая // Вестн. Брян. гос. с.-х. акад. – Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/innovatsionno-tehnologicheskoerazvitie-myasnogo-ptitsevodstva-v-usloviyah-importozamescheniya. – Дата доступа: 22.06.2021.
4. Контровская, И. А. Производственно-сбытовой потенциал организации и пути его повышения / И. А. Контровская, И. В. Шиманица // Агропанорама. – 2019. – № 5. – С. 42–45.
Review
For citations:
Kontrovskaya I., Zhuk A. The production and marketing potential of meat poultry farming and ways to improve it. Agrarian Economics. 2021;1(8):87-94. (In Russ.) https://doi.org/10.29235/1818-9806-2021-8-87-94