Preview

Agrarian Economics

Advanced search

Methodological approaches for improving the product policy of integrated structures based on the study of consumer behavior

Abstract

The article reveals the essence of the concept of product policy in relation to the integrated structures. Methodological approaches for improving the product policy of integrated structures based on the study of consumer behavior using the method of cluster analysis.

About the Author

Maria Nazarova
Institute of System Studies in the Agro-Industrial Complex of the National Academy of Sciences of Belarus
Belarus


References

1. Акулич, И. Л. Основы маркетинга. Рыночно ориентированнное мышление: учеб. пособие / И. Л. Акулич. Минск: Тэхналогiя; Изд-во БГЭУ, 1997. - 168 с.

2. Ассэль, Г. Маркетинг: принципы и стратегия: учебник для вузов / Г. Ассэль; пер. с англ. - 2-е изд. - М.: Инфра-М, 1999. - 803 с.

3. Блэкуэлл, Р. Поведение потребителей / Р. Блэкуэлл, П. Миниард, Дж. Энджел; пер. с англ. - 10-е изд. - СПб.: Питер, 2007. - 944 с.

4. Гурина, М. А. Использование концепций маркетинга в современных организациях: учеб. пособие / М. А. Гурина, Д. М. Любавин, И. С. Щетинина. - Липецк: Липец. гос. техн. ун-т, 2004. - 57 с.

5. Котлер, Ф. Основы маркетинга = Marketing essentials / Ф. Котлер; пер. с англ. - СПб.: Коруна; Литера плюс, 1994. - 698 с.

6. Клиппенштейн, Е. В. Маркетинг: конспект лекций: учеб. пособие / Е. В. Клиппенштейн. - Петропавловск-Камчатский: Камчат. гос. техн. ун-т, 2006. - 105 с.

7. Продовольственная безопасность: термины и понятия: энцикл.справ. / В. Г. Гусаков [и др.]. - Минск: Белорус. наука, 2008. - 535 с.

8. Peter, J. P. Marketing management: knowledge and skills / J. P. Peter, J. H. Donnelly. - 4th ed. - Chicago: Irwin, 1995. - XIII, 864 p.


Review

For citations:


Nazarova M. Methodological approaches for improving the product policy of integrated structures based on the study of consumer behavior. Agrarian Economics. 2017;(1):42-51. (In Russ.)

Views: 191


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-9806 (Print)