Management of marketing complex elements in the beet sugar subcomplex of the Republic of Belarus
https://doi.org/10.29235/1818-9806-2022-12-62-71
Abstract
Discusses the peculiarities of the environment of functioning and management of elements of the marketing complex in the beet sugar subcomplex in Belarus. The dynamics of exports and imports in the context of countries for 2017–2021. The structure of exports and imports shows a high share of the Russian Federation (55 and 65,2 %, respectively). Currently, enterprises operate in a complex, volatile, highly uncertain marketing environment, so marketing activities are of particular importance to such enterprises. Marketing management is a complex organizational activity and includes the analysis, planning, execution of activities and control over the implementation of activities aimed at establishing, strengthening and maintaining profitable exchanges with target buyers in order to achieve the necessary levels of sales, profit and market share.
About the Author
E. KokitsBelarus
Kokits Elena Valerevna – Associate Professor of the Department of Management, Candidate of Economic Sciences
Gorki
References
1. Аакер, Д. Стратегическое рыночное управление / Д. Аакер. – СПб.: Питер, 2013. – 249 с.
2. Кокиц, Е. В. Факторы устойчивого развития свекловодства в Республике Беларусь / Е. В. Кокиц // Вестн. Белорус. гос. с.-х. акад. – 2022. – № 2. – С. 48–52.
3. Мешкова, Г. В. Развитие агромаркетинговых систем: территориально-отраслевой аспект: автореф. дис. ... канд. экон. наук: 08.00.05 / Г. В. Мешкова; С.-Петерб. гос. аграр. ун-т. – СПб., 2008. – 19 с.
4. Национальный статистический комитет Республики Беларусь [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.belstat.gov.by. – Дата доступа: 12.10.2022.
5. О регулировании цен на сахар белый кристаллический [Электронный ресурс]: постановление М-ва антимонопол. регулирования и торговли, 14 апр. 2022 г., № 32 // Министерство антимонопольного регулирования и торговли Республики Беларусь. – Режим доступа: https://mart.gov.by/files/live/sites/mart/files/documents/ценовое%20регулирование/2022/постановление%20МАРТ%20№%2032%20от%2014.04.2022.pdf. – Дата доступа: 12.10.2022.
6. Савчук, Г. А. Управление маркетингом на предприятии: учеб. пособие / Г. А. Савчук, Ю. В. Мокерова; М-во образования и науки Рос. Федерации, Урал. федер. ун-т. – Екатеринбург: Изд-во Урал. ун-та, 2014. – 112 с.
7. Слуцкий сахарорафинадный комбинат [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https:// www.sugar.by. – Дата доступа: 12.10.2022.
Review
For citations:
Kokits E. Management of marketing complex elements in the beet sugar subcomplex of the Republic of Belarus. Agrarian Economics. 2022;(12):62-71. (In Russ.) https://doi.org/10.29235/1818-9806-2022-12-62-71