Preview

Agrarian Economics

Advanced search

Methodical approaches on formation of the effective vertically-integrated grocery companies

Abstract

The organisation of agroindustrial manufacture on the basis of integration forms of managing has priority value in agrarian sphere. In article the basic preconditions promoting creation of the vertically-integrated grocery companies are formulated, the basic advantages of such companies in comparison with activity of the enterprises «one technological stage» are revealed and taking into account it the model постадийного integration interaction of subjects of managing within the limits of the large grocery companies is developed.

About the Authors

Yuliya Rybalka
Belarusian State Economic University
Belarus


Michael Zapolsky
Institute of System Studies in the Agroindustrial Complex of the National Academy of Sciences of Belarus
Belarus


References

1. Гусаков, В. Г. Классификационные признаки и понятия кооперативно-интеграционных отношений в АПК / В. Г. Гусаков, М. И. Запольский. - Минск: Институт системных исследований в АПК НАН Беларуси, 2011. - 32 с.

2. Гусаков, В. Г. Научные основы создания продуктовых компаний / В. Г. Гусаков, М. И. Запольский // Институт системных исследований в АПК НАН Беларуси. - Минск: Беларус. навука, 2012. - 195 с.

3. Запольский, М. И. Взаимодействие собственности, труда и капитала в интегрированных агропромышленных формированиях / М. И. Запольский // Вес. Нац. акад. навук Беларусі. Сер. агр. навук. - 2005. - № 2. - С. 24-29.

4. Рыбалко, Ю. Методические основы оценки эффективного функционирования продовольственных компаний / Ю. Рыбалко, М. Запольский // Аграрная экономика. - 2016. - № 3. - С. 25-30.

5. Запольский, М. Методологические основы функционирования внутрикорпоративного экономического механизма / М. Запольский // Аграрная экономика. - 2015. - № 9. - С. 30-35.

6. Гусаков, В. Г. Методические рекомендации по созданию продуктовых компаний / В. Г. Гусаков, М. И. Запольский // Институт системных исследований в АПК НАН Беларуси. - Минск, 2014. - 155 с.

7. Гусаков, В. Г. Научные основы создания продуктовых компаний / В. Г. Гусаков, М. И. Запольский // Институт системных исследований в АПК НАН Беларуси. - Минск: Беларус. навука, 2012. - 195 с.


Review

For citations:


Rybalka Yu., Zapolsky M. Methodical approaches on formation of the effective vertically-integrated grocery companies. Agrarian Economics. 2017;(9):21-31. (In Russ.)

Views: 182


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-9806 (Print)